Nie jestem klientem ING
Nie musisz nim być, by móc fakturować i księgować
Zarejestruj się bez kontaJestem klientem ING
Korzystasz z bankowości internetowej Moje ING
lub ING Business?
Ustawienia
Pytania i odpowiedzi
- Czy można przeprowadzić integrację z ING Księgowość przez API?
Tak, taka integracja jest możliwa.
Dowiedz się więcej na temat OpenAPI ING Księgowość na dedykowanej stronie.
Co tam znajdziesz?- informacje o tym czym jest OpenAPI ING Księgowość;
- co zyskujesz dzięki integracji;
- pełną dokumentację API oraz plik .json do pobrania.
- Czy ING Księgowość posiada możliwość dwuskładnikowego logowania?
Tak.
Instrukcję jak je uruchomić znajdziesz tutaj.
- Nie jestem płatnikiem VAT. Jak mogę to zaznaczyć w systemie?
W zakładce "Dane i Ustawienia" należy odszukać sekcję "Ustawienia księgowe".
Kolejnym krokiem jest zaznaczenie "Nie" w polu "Jestem płatnikiem VAT". To umożliwi wybór podstawy zwolnienia z podatku VAT (który będzie pojawiał się na wystawianych fakturach).
Jeśli spośród podstaw znajdujących się na liście w polu "Wybierz podstawę zwolnienia" nie ma tej, która Cię interesuje, wybierz opcję "Inna" i wpisz ją ręcznie.
- Czy dla wybranych produktów mogę utworzyć grupy cenowe?
W systemie istnieje możliwość utworzenia nieograniczonej ilości grup cenowych dla wybranych produktów, które pozwalają na stworzenie indywidualnych cenników produktów.
W tym celu należy wejść w szczegóły danego produktu ("Produkty" > "Szczegóły" produktu) a następnie w widoku edycji produktu kliknąć „Dodaj grupę cenową ” i uzupełnić nazwę grupy cenowej, cenę netto, brutto oraz walutę.Utworzoną w ten sposób grupę cenową można przypisać do wybranego kontrahenta/-ów.
W tym celu należy wejść w Kontrahenci, kliknąć w dane wybranego kontrahenta i w polu Grupa cenowa wpisać nazwę utworzonej grupy cenowej. - Czy istnieje możliwość ponownego eksportu dokumentów?
Istnieje możliwość zmiany statusu (zbiorczo) dla dokumentów wyeksportowanych na niewyeksportowane (gotowe do ponownego eksportu).
Aby wykonać taką operację należy w widoku listy dokumentów zaznaczyć właściwe dokumenty z listy a następnie kliknąć klawisz Opcje dla zaznaczonych > Zmień da wielu > Zmień status na > niewyeksportowane.
- Czy istnieje możliwość ukrycia kolumny PKWiU na wydruku faktury?
W przypadku, gdy w formularzu faktury kolumna PKWiU jest pusta, kolumna nie pojawia się na wydruku dokumentu.
Jeżeli kolumna PKWiU jest uzupełniona i chcemy ją ukryć można to zrobić, w tym celu wystarczy w „Dane i ustawienia” > „Dokumenty” > Pokazuj PKWiU/Kod > zaznaczyć właściwą opcję.
- Do czego służy funkcja tagowania dokumentów w systemie?
Tagowanie dokumentów daje możliwość dodatkowego oznaczania dokumentów w systemie oraz ich filtrowania. Aby dodać tag dla danego dokumentu należy wejść w podgląd dokumentu a następnie w panelu bocznym odnaleźć pozycję Tagi i kliknąć „dodaj nowy”.
- Do czego służy funkcja „Ograniczenie widoku listy walut” ?
W przypadku wystawiania faktur walutowych istnieje możliwość ograniczenia widoku listy walut do kilku najczęściej używanych.
W tym celu należy po zalogowaniu wejść w Dane i ustawienia > Dokumenty > po kliknięciu w pole "Ogranicz widok walut" wybrać z rozwijanej listy walutę/-y .
Po zapisaniu zmian w systemie lista walut w formularzu faktury przedstawia tylko wybrane waluty.
- Jak dodać logo firmy na fakturze?
Aby dodać logo firmy należy wejść w Dane i Ustawienia > Dokumenty a następnie w sekcji logo kliknąć „Wybierz plik” i załączyć logotyp firmy (plik .png lub .jpg). Na koniec należy potwierdzić zmiany przyciskiem "Zapisz".
- Jak mogę zmienić hasło logowania?
W celu zmiany hasła należy wejść w "Dane i ustawienia" > "Dane osobowe", następnie kliknąć "Zmień hasło" i wprowadzić stare hasło oraz nowe (2-krotnie) stosując się do podanych wymogów hasła.
- W jaki sposób mogę umieścić dodatkowe informacje w danych Sprzedawcy na fakturze?
W "Dane i Ustawienia" > "Dane firmy" jest dostępne pole „Dodatkowe informacje”, w którym można umieścić dodatkowe dane sprzedawcy.
Po zapisaniu zmian dane na wydruku faktury w sekcji Sprzedawca pojawi się dodatkowe pole „Dodatkowe informacje”.
- Zapomniałem hasła. Jak je odzyskać?
System umożliwia nadanie nowego hasła logowania. W tym celu należy w formularzu logowania kliknąć w link "Przypomnij hasło".
W kolejnym kroku należy podać adres e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość z linkiem do utworzenia nowego hasła logowania.
- Pomyliłem się przy wpisywaniu mojego maila przy rejestracji. Czy mogę jakoś go poprawić?
Tak.
W zakładce "Dane i Ustawienia" w sekcji "Użytkownicy" w wierszu zawierającym dane użytkownika (imię, nazwisko, adres e-mail) należy kliknąć przycisk "Opcje" i wybrać "Edytuj". W polu zawierającym adres e-mail należy wprowadzić poprawny i kliknąć "Zapisz".
Przy następnym logowaniu ze strony https://www.ingksiegowosc.pl/ należy podać poprawiony uprzednio adres e-mail jako login oraz hasło, które było dotychczas używane do logowania. - Jakie role użytkowników występują w systemie i czym się różnią?
Pracownik w ING Księgowość ma dostęp do:
- dokumentów kosztowych dodanych do systemu przez siebie;
- dokumentów sprzedaży wystawionych przez siebie;
- ręcznego oznaczania dodanych przez siebie dokumentów kosztowych jako „zapłacone”;
- bazy kontrahentów i produktów (tworzenie nowych oraz edycja istniejących);
- wystawiania dokumentów magazynowych i ich podglądu;
- podglądu stanów magazynowych;
- dodawania nowych tras w module kilometrówki;
- dodawania nowych przejazdów pojazdom w module kilometrówki;
- dodawania kosztów przejazdów;
- podglądu listy tras i przejazdów dodanych przez siebie w module kilometrówki;
Czego pracownik w ING Księgowość nie może:
- logować się poprzez konto firmowe w MoimING;
- uzyskać podglądu należności i zobowiązań;
- zlecić i wykonać płatności poprzez konto firmy w MoimING;
- przeglądać i pobierać raportów;
- dokonywać inwentaryzacji towarów;
- działać w modułach Księgowość oraz Kadry i Płace;
- dodawać nowych pojazdów, pobierać raportów oraz wystawiać dowodów wewnętrznych w module kilometrówki;
- włączać oraz wyłączać usług.
Magazynier w ING Księgowość ma dostęp do:
- dokumentów kosztowych dodanych do systemu przez siebie;
- dokumentów sprzedaży wystawionych przez siebie;
- ręcznego oznaczania wszystkich dokumentów kosztowych jako „zapłacone”;
- bazy kontrahentów i produktów (tworzenie nowych oraz edycja istniejących);
- wystawiania dokumentów magazynowych i podglądu wystawionych przez siebie oraz innych użytkowników;
- przeprowadzania inwentaryzacji towarów;
- podglądu stanów magazynowych;
- dodawania nowych tras w module kilometrówki;
- dodawania nowych przejazdów pojazdom w module kilometrówki;
- dodawania kosztów przejazdów;
- podglądu listy tras i przejazdów dodanych przez siebie w module kilometrówki.
Czego magazynier w ING Księgowość nie może:
- logować się poprzez konto firmowe w MoimING;
- uzyskać podglądu zobowiązań i należności;
- zlecić i wykonać płatności poprzez konto firmy w MoimING;
- przeglądać i pobierać raportów;
- działać w modułach Księgowość oraz Kadry i Płace;
- dodawać nowych pojazdów, pobierać raportów oraz wystawiać dowodów wewnętrznych w module kilometrówki;
- włączać oraz wyłączać usług.
Pełnomocnik/księgowy w ING Księgowość ma dostęp do:
- wszystkich dokumentów, należności, zobowiązań oraz raportów;
- wystawiania dokumentów sprzedaży oraz dodawania dokumentów kosztowych;
- bazy kontrahentów i produktów (tworzenie nowych oraz edycja istniejących);
- dodawania oraz usuwania kont użytkowników o roli „Pracownik”.
Czego pełnomocnik/księgowy w ING Księgowość nie może:
- zlecić i wykonać płatności poprzez konto firmy w MoimING;
- włączać oraz wyłączać usług.
- Czy ING Księgowość ma integrację z drukarkami fiskalnymi?
Tak.
Za pośrednictwem aplikacji bsxPrinter możesz przekazywać paragony ze swojej drukarki fiskalnej do ING Księgowość.
Dowiedz się więcej - Jak zamknąć konto w ING Księgowość?
Przed wysłaniem prośby o usunięcie konta, trzeba pobrać wszystkie potrzebne dokumenty, do których po usunięciu nie będzie dostępu.
Aby usunąć konto na portalu ING Ksiegowość należy wysłać prośbę o usunięcie konta na adres: wsparcie@ingksiegowosc.pl z adresu e-mail, który jest przypisany do właściciela konta (znajdziesz go w zakładce Dane i ustawienia > Użytkownicy).
Wiadomość powinna zawierać:
- Informację, że usunięcie dotyczy konta w portalu ING Księgowość wraz z fakturowaniem,
- Dane umożliwiające identyfikacje firmy w portalu (np. NIP, nazwę),
- Uzasadnienie powodu usunięcia konta.
Gdy konto zostanie usunięte otrzymasz informację na ten temat w odpowiedzi na swojego maila.