Personalizacja faktury, a wizerunek marki
2022-09-07
Marka postrzegana jest przez pryzmat wielu składowych. Najbardziej podstawową z nich jest nazwa, ale równie istotny jest styl komunikacji, a także identyfikacja wizualna czyli logo, powiązane z nim elementy graficzne takie jak czcionki i określone wzory czy kolory.
Faktury z własnym logo
Jednym z najlepszych sposobów na budowę wizerunku są dobrze wyglądające dokumenty, które zawierając wszystkie istotne dane mogą w prosty sposób zachęcać możliwych kontrahentów do podjęcia współpracy. Mimo iż z przepisów jasno wynika jakie informacje muszą znajdować się na fakturze nic nie stoi na przeszkodzie aby wzbogacić ją o elementy które wprost kojarzą się z naszą firmą.
Swoją fakturę warto wzbogacić, poza wcześniej wspomnianym logo, o adresy stron internetowych czy też adresy stron w social mediach, medium szalenie istotnym w obecnych czasach. Kolejną propozycją jest dodanie motto firmy czy hasła reklamowego. Możliwości jest naprawdę sporo i wszystko zależy od indywidualnych preferencji.
Spersonalizowana faktura to rozwiązanie ułatwiające wyróżnienie się na rynku, pokazuje to, że dbamy o wizerunek, zależy nam na nim, rezultatem czego jest postrzeganie nas jako wiarygodnych oraz wartych inwestycji. Pomaga również nas zapamiętać, co może gwarantować przewagę nad konkurencją.
W tym miejscu należy pamiętać o spójności wizerunku. Wszystkie elementy muszą do siebie pasować bo tylko współgrając przekazują ten sam komunikat. Występowanie nieodpowiedniego komponentu może mieć skutek odwrotny od zamierzonego i doprowadzić do utraty zaufania klientów.
Zespół Ekspertów ING Księgowość