Fakturowanie i Księgowość

Nie jestem klientem ING


Nie musisz nim być, by móc fakturować i księgować.

Zarejestruj się bez konta

Otwórz konto - klienci bankowi mają łatwiej!

Jestem klientem ING


Korzystasz z bankowości internetowej Moje ING
lub ING Business?

Jak założyć firmę jednoosobową i pozyskać pierwszych klientów w Internecie?

2023-09-04

Jednoosobowa działalność gospodarcza to jedna z najpopularniejszych form prowadzenia działalności w Polsce. Jej założenie jest całkowicie bezpłatne i nie wymaga od przyszłego przedsiębiorcy dopełniania wielu skomplikowanych formalności. Jak zatem zarejestrować jednoosobową firmę i pozyskać pierwszych klientów za pośrednictwem sieci?

Załóż firmę z księgowym w ING

Pomożemy Ci przejść krok po kroku cały proces i odpowiemy na pytania

Sprawdź

 

Rejestracja firmy w CEIDG

Najważniejszy etap zakładania jednoosobowej firmy to wypełnienie formularza CEIDG-1. Jest to możliwe zarówno podczas osobistej wizyty w urzędzie miasta lub gminy, jak i za pośrednictwem poczty lub Internetu, przy użyciu podpisu kwalifikowanego. Wniosek znajduje się na stronie internetowej ministerstwa oraz stronie e-PUAP. W momencie jego wypełniania należy podjąć decyzję dot. formy opodatkowania działalności – skali podatkowej, podatku liniowego lub ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Co istotne, wypełnienie formularza CEIDG-1 nie wiąże się z obowiązkiem wnoszenia żadnych opłat. Po rejestracji jednoosobowej firmy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przedsiębiorcy nadaje się numery NIP oraz REGON, niezbędne do celów podatkowych
i kontaktów z ZUS-em oraz Urzędem Skarbowym.

Rejestracja w ZUS-ie i Urzędzie Skarbowym

Istotnym krokiem w trakcie zakładania jednoosobowej działalności gospodarczej jest również rejestracja w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Przyszły przedsiębiorca jest zobowiązany do zgłoszenia się do ubezpieczeń. W przypadku korzystania z tzw. ulgi na start uprawniającej do opłacania przez pół roku wyłącznie składki zdrowotnej, wraz z wnioskiem CEIDG-1 należy złożyć druk ZUS ZZA. Jeżeli jednak przedsiębiorca chce opłacać także składki na ubezpieczenia społeczne, do podania o rejestrację w CEIDG należy dołączyć formularz ZUS ZUA. Osoby, które chcą należeć do czynnych podatników VAT, składają również dokument VAT-R w Urzędzie Skarbowym.
 

Promocja firmy w Internecie

Zarejestrowałeś firmę, zgłosiłeś się do ubezpieczeń, zaczynasz działać… To moment, w którym warto zastanowić się nad promocją działalności. Właściwa reklama w Internecie jest w stanie przyciągnąć wielu zainteresowanych odbiorców, niezależnie od tego, czym zajmuje się Twoja firma. Ważne jednak, aby ustalić skuteczną strategię marketingową i określić grupę docelową – wówczas znacznie łatwiej będzie dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy pozwolą firmie na rozwój i przyniosą jej pierwsze zyski. Decydując się na promocję firmy w sieci, warto postawić na media społecznościowe. Zakładając firmowe konta w social mediach, pamiętaj jednak o zachowaniu spójności treści i wizerunku – tak, aby logo, kolorystyka czy slogany od razu kojarzyły się odbiorcy z Twoim przedsiębiorstwem. Szybkim i skutecznym sposobem promowania firmy w mediach społecznościowych są płatne reklamy, dzięki którym może ona zaistnieć na samym szczycie wyszukiwarki i dotrzeć do kolejnych osób. Oprócz działalności na Facebooku, LinkedIn czy Instagramie warto rozważyć także założenie firmowej strony internetowej. Stanowi ona dla odbiorców podstawowe źródło informacji na temat świadczonych przez firmę usług czy doświadczenia przedsiębiorcy. Ważne, aby była ona czytelna i intuicyjna – tak, aby potencjalny klient mógł poruszać się po niej z przyjemnością
i szybko pozyskać najistotniejsze dane. Przydatna może się okazać także wizytówka Google Moja Firma, która znacząco pomaga wypromować firmę, zwłaszcza na lokalnym rynku. Łącząc tych kilka metod promocji, możesz w krótkim czasie pozyskać kilku pierwszych klientów. Pamiętaj jednak o regularnej aktywności i zaangażowaniu w kontaktach z odbiorcami.


Zespół Ekspertów ING Księgowość