Fakturowanie i Księgowość

Nie jestem klientem ING


Nie musisz nim być, by móc fakturować i księgować.

Zarejestruj się bez konta

Otwórz konto - klienci bankowi mają łatwiej!

Jestem klientem ING


Korzystasz z bankowości internetowej Moje ING
lub ING Business?

Jak wykorzystać AI w sprzedaży online? Czy warto korzystać z generatorów opisów produktów?

2024-01-22

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw wykorzystuje sztuczną inteligencję w swoich codziennych działaniach – a mowa zwłaszcza o dużych firmach działających na szeroką skalę. W jaki sposób można wykorzystać AI w dziedzinie e-commerce i czy warto wspomagać się w codziennej pracy generatorami treści?

 

AI – podstawowe informacje

Sztuczna inteligencja (z ang. artificial intelligence – AI) to dziedzina informatyki obejmująca maszyny i systemy, które naśladują ludzką inteligencję. Wykonywanie czynności podobnych do tych wykonywanych przez człowieka to zasługa interakcji między algorytmami o podobnym działaniu do umysłu ludzi. Sztuczna inteligencja korzysta między innymi z uczenia maszynowego, sieci neuronowych czy algorytmów przetwarzania danych. Programy wykorzystujące AI są w stanie w dużym stopniu usprawnić i zautomatyzować wiele procesów w firmie – zwłaszcza tych sprzedażowych i marketingowych. AI może stanowić skuteczne wsparcie dla sprzedawcy – na przykład w formie wniosków na temat sprzedaży i zachowań klientów. Jedną z najpopularniejszych postaci sztucznej inteligencji jest chatbot lub wirtualny asystent.

 

AI i jej rola w e-commerce

Wykorzystując sztuczną inteligencję w sprzedaży internetowej, sprzedawcy mogą zaobserwować większy rozwój niż ci, którzy z takiego wsparcia rezygnują. Przykładowo, asystenci pisania AI są w stanie tworzyć unikalne treści – m.in. meta title, opisy produktów czy posty w social mediach – i to w ilości nawet kilkudziesięciu tekstów na godzinę. Niektóre aplikacje korzystające ze sztucznej inteligencji analizują dodatkowo informacje o użytkownikach i konkurencji, dzięki czemu są w stanie jeszcze lepiej dopasować tworzone treści do potrzeb klientów. To sprawia, że narzędzia AI można z powodzeniem wykorzystywać do tworzenia rekomendacji produktów. Do skutecznej obsługi klienta w sklepie internetowym można z kolei użyć chatbota, który odpowie na większość pytań odbiorców i ułatwi im zakupy.

 

Generator opisów produktów – zalety

Jednym z najczęściej wykorzystywanych w sprzedaży online narzędzi AI jest generator opisów. Tworzy on opis produktu na podstawie kilku wprowadzonych informacji, takich jak długość, format, nazwa konkretnego towaru czy lista jego cech. Wykorzystanie AI w tworzeniu opisów produktów niesie za sobą wiele korzyści dla przedsiębiorcy. Sztuczna inteligencja, a właściwie ChatGPT, nie tylko pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu, ale i automatyzuje powtarzalne czynności opierające się głównie na danych. Dzięki temu sprzedawcy mogą skupić się na innych kluczowych obowiązkach, do których wykonania jest już niezbędna ich wiedza i doświadczenie. Wśród zalet AI w sprzedaży online można wyróżnić także:

  • oszczędność kosztów;
  • prostą obsługę generatora;
  • zwiększenie konkurencyjności;
  • poprawę produktywności copywritera.

Warto jednak pamiętać o tym, że wspomniane narzędzia to asystenci – a to oznacza, że w tworzeniu danej treści wciąż powinien uczestniczyć człowiek. Aplikacje i platformy wykorzystujące AI mogą stanowić duże wsparcie dla twórców treści, jednak warto dodatkowo sprawdzać generowane opisy i inne teksty, aby upewnić się co do ich sensu oraz poprawności. Może się bowiem zdarzyć, że opis danej kategorii w e-sklepie będzie za bardzo zbliżony do opisu kategorii obejmującej zupełnie inne produkty. Nie można zatem z góry stwierdzić, że sztuczna inteligencja w branży e-commerce całkowicie zastąpi człowieka – należy traktować ją raczej jako pomoc w codziennej pracy.


Zespół Ekspertów ING Księgowość